پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
آزادسازی خرمشهر

حوزه/ در زمان جنگ تحمیلی دنیای غرب و عرب همگی در یک جبهه و ایران به تنهایی در مقابل آنان قرار داشت و همگی سیاستمداران آن روز متفق القول بودند که ایران در این جنگ چند صباحی بیش دوام نخواهد آورد، ولی علی رغم تمام پیش بینی ها و گمانه زنی ها، این ایران بود که قدرت عمل در جنگ را به دست گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه، پیش از ظهر امروز، مراسمی در شهرستان مریوان با حضور فرماندهان، طلاب، روحانیون، مسئولان و مردم برگزار شد.

در این مراسم، ماموستا شیرزاد ایزدی با اشاره به اینکه دفاع مقدس جنگ ایران در مقابل تمام دنیا و جهان استکبار بود، اظهار داشت: در همان اوان انقلاب اسلامی دشمنان و استعمارگران برای ساقط کردن ایران، جنگی هشت ساله را بر انقلاب نوپای ما تحمیل کردند.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: هدف اصلی دشمنان از این جنگ، جلوگیری از اشاعه جمهوری اسلامی و آرمان های آن در منطقه و  جهان بود و کسی را بهتر و دیوانه تر از صدام برای مقابله با انقلاب نوپای ایران پیدا نکردند.

ماموستا ایزدی ادامه داد: دنیای غرب و عرب همگی در یک جبهه و ایران به تنهایی در مقابل آنان قرار داشت و همگی سیاستمداران آن روز متفق القول بودند که ایران در این جنگ چند صباحی بیش دوام نخواهد آورد، ولی بالعکس تمام پیش بینی ها و گمانه زنی ها، این ایران بود که بعد از مدتی قدرت عمل در جنگ را به دست گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث صدام، توهمات این کشور را بیشتر کرد، گفت: عراق با اشغال خرمشهر امید فراوانی به پیروزی زودهنگام در جنگ علیه انقلاب اسلامی پیدا کرد و از هر امکاناتی برای غلبه بر ایران امتناع نورزید.

ماموستا ایزدی اظهار داشت: ولی تمام نقشه ها و برنامه های کشورهای مخالف و معاند ایران به زودی به این امر پی بردند که ایران کشوری دست و پا بسته نیست و هرگز با هجوم نظامی تسلیم نخواهد شد.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت با تاکید بر اینکه جوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس بارها افتخار آفریدند، گفت: بعد از گذشت بیش از سه دهه از آزادسازی خرمشهر، هنوز بسیاری از کارشناسان نظامی آزادی خرمشهر با امکانات آن روز را باور ندارند و آن را از استثنائات نظامی قلمداد می کنند.

ماموستا ایزدی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه برخی از اتفاقات جنگ هشت ساله روند نبرد را تغییر داد، بیان داشت: فتح خرمشهر؛ سرآغاز شکست نهایی صدام و حامیانش بود.

براساس این گزارش در پایان این مراسم، ویژه برنامه ای درباره آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام توسط هنرمندان این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha